Pastorale americana

Nessuna copertina

Philip Roth: Pastorale americana (Italian language)

lingua Italian

ISBN:
978-88-06-17411-8
ISBN copiato!

Visualizza su Inventaire

American Pastoral is a Philip Roth novel published in 1997 concerning Seymour "Swede" Levov, a successful Jewish American businessman and former high school star athlete from Newark, New Jersey. Levov's happy and conventional upper middle class life is ruined by the domestic social and political turmoil of the 1960s during the presidency of Lyndon B. Johnson, which in the novel is described as a manifestation of the "indigenous American berserk".

American Pastoral won the Pulitzer Prize in 1998. Seven years later, the novel was included in Time's List of the 100 Best Novels, a list covering the period between 1923 and 2005. In 2006, it was one of the runners-up to Toni Morrison's Beloved, in the "What is the Best Work of American Fiction of the Last 25 Years?" contest held by the New York Times Book Review.

Also contained in: American Trilogy 1997-2000

10 edizioni

None

Un libro con un contenuto di peso. Non noioso, ma da leggere con concentrazione e assenza di distrazione, perchè ogni riga ha il suo perchè e non si può sorvolare o leggere pensando ad altro. Lo stile è preciso, ma spesso ridondante e circonvoluto: concetti che potrebbero esprimersi in due righe sono quasi sempre esplosi in due pagine. E' uno spaccato della società americana all'epoca della guerra del Vietnam, con i problemi sociali che creò e - in aggiunta - si vive il dramma dello scontro generazionale tra genitori e figli, portato al massimo livello e la contrapposizione storica tra ebrei e cristiani. Tanti lati oscuri e poche risposte dirette. Alla fine non c'è una via di uscita facile e tutti sembrano perdenti. Per di più, la fine non è una vera fine e la storia si tronca senza una soluzione.